روان شناسی

اطلاعات و مقاله های روان شناسی

آموزش جنسي : ده را حل طبيعي براي تقويت ميل جنسي

 

سلامت جسمی و روحی نقش مهمی در سلامت جنسی دارد. پس هر عاملی كه سلامت جسمی و روحی ما را تقویت كند، سلامت جنسی ما را بهبود می بخشد. تغذیه مناسب، ورزش، خواب كافی، عادت های خوب و روحیه سالم از جمله این عامل‌ها هستند. بنابراین، به جای گوش دادن به تبلیغات شركت های داروسازی، به نهادینه كردن عادت های خوب در خود بیاندیشید. مقاله ای را كه در ادامه می خوانید، خانم دكتر كاترین هود تنظیم كرده كه مدرس افتخاری دانشگاه آكسفورد انگلستان است.

1.  احساس خوبی درباره خود داشته باشید

هیج چیز به اندازه ارزش قائل شدن برای خود میل جنسی را در شما تقویت نمی كند. وقتی احساس غم می كنید، به خود توجه كنید و زمانی را فارغ از همه چیز به آرامش مطلق اختصاص دهید یا به فعالیت هایی مشغول شوید كه احساس شما را نسبت به خودتان بهتر می كنند.

2. تغذیه مناسبی داشته باشید

اگر بدن شما در اثر بهداشت نامناسب ضعیف شود، بدون شك فعالیت های جنسی شما تحت تاثیر قرار می گیرد. پنج تا نه عدد میوه و سبزی در روز سلامتی شما را تضمین می كند. ویتامین ها و موادی به نام آنتی اكسیدان، كه در میوه ها و سبزی ها وجود دارند، باعث می شوند جریان مناسبی از خون به اندام های جنسی شما برقرار باشد. به علاوه، این مواد به سلامت رگ ها، از جمله رگ های اندام های جنسی، كمك می كنند.

3. وزن خود را كاهش دهید

زیادی وزن نه تنها روی اعتماد به نفس و احساسات جنسی شما تاثیر می گذارد بلكه خطر مبتلا شدن شما به بیماری های رگ ها را افزایش می دهد و همان طور كه گفتیم، این بیماری ها بر جریان خون به اندام ها جنسی تاثیر منفی دارند.

4. سیگار كشیدن را كنار بگذارید

سیگار كشیدن با تنگ كردن رگ های خونی بر جریان خون به اندام های جنسی تاثیر منفی دارد. به علاوه، بنیه شما را ضعیف می كند و بیشتر افراد دوست ندارند آدم سیگاری را ببوسند.

5. ورزش كنید

ورزش كردن منظم جریان خون را به اندام های جنسی بهبود می بخشد. به علاوه، ورزش كمك می كند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. هر عاملی كه به احساس مثبت شما نسبت به خودتان كمك كند، میل جنسی را تقویت می كند.

6. نوشابه های الكلی كمتر مصرف كنید

نوشیدن الكل در ابتدا باعث آرامش اعصاب می شود و با كاهش دادن اضطراب و تنش ها روحی باعث می شود برای عمل جنسی سر حوصله بیایید. اما آگاه باشید كه الكل باعث افسردگی می شود و مصرف بیش از اندازه آن می تواند نتیجه عكس داشته باشد.

7. به ماساژ دادن بپردازید

شیوه های ماساژ دادن در بیدار كردن میل جنسی در شما بسیار مفید اند، به خصوص اگر تنش های روحی داشته یا نگران و عصبانی باشید. اتاقی را با نور ملایم و موسیقی آرام آماده كنید و ماساژ دادن پشت را آغاز كنید.

8. یوهیمبین مصرف كنید

از مدت ها قبل از این گیاه در افریقا به عنوان تقویت كننده عمل جنسی استفاده می شود و به نظر می رسد ناتوانی جنسی را در مردها بهبود می بخشد. شواهد اندكی از تاثیر مثبت این گیاه روی خانم ها وجود دارد.

9. ژینكو بیلوبا به شما كمك می كند

برگ های این گیاه جریان خون را به مغز و اندام های جنسی بهبود می بخشند. تصور می شود روی میل جنسی، تهییج جنسی و رسیدن به اوج جنسی نیز تاثیر می گذارد.

10. غذاهای تقویت كننده میل جنسی بخورید

دارو یا غذای جادویی كه بتوانند میل جنسی را از این رو به آن رو كنند، وجود ندارد، اما برخی مواد غذایی بی تاثیر نیستند. مارچوبه و صدف خوراكي، كه از آنتی اكسیدان و مواد معدنی لازم برای عملكرد جنسی مناسب سرشار اند، بسیار مفید هستند. برای مثال، صدف خوراكی مقدار زیادی " روی" دارد، عنصری كه برای باروری ضروری است.

 

 

 

 

جلال مرادی
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم اسفند 1387ساعت 19:26  توسط جلال مرادی  |